I NEVER REGRET IT WHEN I DO, BUT I ALWAYS REGRET IT WHEN I DON´T

Okey Vänner. Jag har kommit ut.
DET KÄNNS SOM ATT GÅ ÖVER TILL DEN ANDRA KLACKEN I EN DERBYMATCH.
Jag har gått från att vara ViktVäktare - ( ^for life^ dessutom), - till att bli LCHF:are
.
"Andra sidan är ni klara?" "JAJAmensan fattas bara!!"
.
Jag sträckläser litteratur om denna kost och LIVSTIL.
.
Jag trodde jag "hade DET" förut
Men jag hade "TAPPAT det"
.
Vilken jävla sensation!
Vilket SJÄLVKLART sätt att leva.
Och sååååå fel jag hade det om denna diet.
Jag trodde man:
"drack grädde"
"slevade i sig smör med glasskopa"
"la en ostrulle under läppen"
eller
la bacon på tandborsten, 3 minuter morgon och kväll
Jag trodde att
OM man råkade få i sig en kolhydrat så var "2 tidigare veckors diethållning" åt fanders och man skulle få börja på nytt.
Det funkar inte så mina vänner. Inte alls. Det är inte så jävligt. Det är väldigt enkelt och det kommer du förstå om du sätter dig in i detta.
OM du är intresserad.
OM du är trött på det eviga sötsuget.
OM du tror att potatis och rotfukter som växer under jord skulle vara en tredjedel på tallriken..
OM DU INTE FÅR PÅ DIG BYXORNA OCH DIN FETMA ÄCKLAR DIG.
Om du är en slav under smygätande och ångesten därefter.
Ja DÅ tycker jag att du ska GE DETTA EN CHANS.
2 veckor åtminstonde - så sötsuget försvinner
Hur skönt det känns utan socker.
Förstå vilket avskyvärt GIFT det ÄR
.
Jag tänker inte predika i all evighet, men när man blivit frälst och blir bokstavstroende inom något blir man lätt lyrisk och vill dela med sig.
Eller JAG BLIR, och VILL.
"Vidrigt skräp som dom trycker i sig bara för att de får någon sjuk tillfredsställelse av att förgifta sin kropp och skada sitt hjärta och sin hälsa, men en sak ska du veta. Alla som har fläsk som de egentligen vill bli av med och som frossar i skit som gör att de går upp ännu mer i vikt har dåligt samvete över sitt beteende och mår dåligt över att de inte kan kontrollera sina behov. Det missbruket resulterar i dåligt självförtroende, dålig självkänsla och depression"
- Dags att bli smal, Katrin Zytomierska
(140:- på Maxi t ex)
Idag fick jag två mycket betydelsefulla mail.
Det blev så mycket att ta in och på samma dag.
Två rätt lika mail, från två starka personer i mitt liv.
I mitt liv,
de personer som gör och sätter avtryck i mitt liv ÄR just i MITT liv.
Inte svårare än så.
Jag är väldigt öppen där och släpper gärna in människor i mitt liv. Jag har självklart gått på nitar och krockat ihop med några som jag släppt in men efter ett tag har det skurit sig. Då har jag redan släppt in dom för nära,
och JUST DÅ k a n s k e jag kunde önska att jag inte delat med mig så mycket.
Men hur kan man veta det från början?
.
Jag tycker om när man lär känna varandra snabbt.
Jag älskar människor.
Jag älskar livshistorier.
.
Jag tröttnar när det tar tid att lära känna någon.
Jag är inte mycket för att behöva dra ur någon information om sig själv och sin person. Jag har svårt för det.
Sen kan många VILJA vara mer öppna och önskar att de kunde dela med sig, men där det finns en spärr eller principer. Fine. Men då är jag inte kvar.
Jag är en "tjenis",-
Vissa är som jag och då tycker jag att VI får vara sånna och andra är på annat sätt och då får de vara så också.
Titta så bra det blev!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0