ATT GÅ FRÅN HUS TILL LÄGENHET TAR KOL PÅ MIG

När man har bott i hus på 250m2+ i över 5år och sen sätter sig i en trea,- bäddar man för en krock mellan att tycka det är mysigt att faktiskt nå allt från där man sitter,- till att klättra på väggarna av frustration och klaustrofobi.

Nästa sommar bor vi i hus.
Då har vi en gräsmatta och altan. Och vill man,- kan man få försvinna in i ett rum och pyssla för sig själv en stund.. Diskmaskin..egen tvättmaskin..alla får egna rum och man kan ställa krukor utanför entrén. Åh vad jag längtar..

Men HeppHepp!
Nu får man bita ihop.
Sätta 10kg Alma på magen och allt-jag-kan-bära-på-två-omgångar.
Jag blir så förbannad.
Man ska bo i lägenhet OM:

•man är singel

•eller ett par och då under rullator-åldern! (finns det hiss så kan alla få bo)

•har paret barn får man högst bo på första plan. Ha bra ställe för barnvagn och inte bly-tunga dörrar som kapar fingrar om man råkar ha kvar dom.

•om man som jag inte har fast arbete.

Jag är bitter.. Men jag biter ihop;)
det kan vara värre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0