HJÄRTLIGA HJÄRTLIGA MÄNNISKA TILL ATT BERÖRA

Jag känner bara att jag måste skriva!
Jag måste få berätta om det mest fina jag hört på länge och det kom så oväntat och det slog till rakt över bröstet, sådär varmt och vänligt, en kärlekspil in i hjärtat för att vara kvar.
Jag vet inte hur mycket jag får skriva, men jag har genom åren fått kontakt med en kvinna som jag och min ex-man först hade kontakt med genom vår gemensamma bank.
Banken är en sån strikt miljö.
Man knäpper till sig extra och borstar av minsta smula. Jag får känslan av att man ska visa att man knappt rör sig. Smutsar ner sig, lagar mat med kläderna eller hoppar in och ut i bilen, stressar och svettas.
Nej. Hel och ren och inte lukta något.
Silversmycken är viktiga också. Typ Sabo eller Attling.
Jag glömmer jämt smycken.
Det har nog att göra med att man alltid varit en idrottstjej. Inte lönt att ha på sig smycken liksom.
Då brukar jag gömma vrister och fingrar på banken.
Haha
Skratta med mig, eller åt. Välj själv.
Jag kan vara rätt jävla tragisk.
Jag har vänner som jobar på bank, är mäklare och har yrken som är likvärdiga med denna känsla.
Och jag vet att de är samma skrot och korn som en annan ;)
Men som det sägs så måste de klä sig som sina kunder.
Så det ska va som de e och alltid varit.
Punkt.

.
Till saken då...
Jag pratade lite om privatekonomin med henne. Ville reda ut lite sedan skillsmässan och delningen.
Man förstår inte allt de säger och jag får fråga mycket.
Fråga Fråga Fråga tills jag förstår.
Men det var inte annat än att det skulle ordnas med det som var knas.
Men så kommer de vackraste och mest oväntade orden jag väntat mig genom vårt samtal.
Jag låter det mesta vara mellan oss men att plocka ut en mening som
"..du har alltid en vän i mig.."
..är för mig enormt att höra.
Det kan låta väldigt använt, men när man ser upp till en människa och får de orden som en oväntad gåva känns det som en storvinst.
Jag känner mig alldeles bubblig och varm.
Fina fina människa.

MER KÄRLEK ÅT FOLKET OMKRING OSS!
Det är vad varenda kotte behöver för att läka och älska sig själva ännu mer!
LoveLoveLove
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0