JAG KAN SÄKERT INTE MER ÄN DU MEN DET JAG VET KAN JAG DELA MED MIG AV OM DU VILL

Idag
Hej Pernilla, har du någon bra hemsida med Lchf och så? Och vad tycker du om det?
Ok. Nu kommer jag skriva endel: ...
haha
Jag började med att läsa på om Lchf.
Jag kom över Katrin Zytomierskas bok och den gav mig en otrolig spark i röva. (Såhär i efterhand tycker jag kanske att hon bara ger EN bild av hur man ska leva.. inte riktigt som jag vill)
Jag körde det en månad och gjorde recepten med gräddsåser, åt ost istället för frukt och den stilen. Jag lärde mig vad man får och inte får äta och jag trodde jag hade kläm på det...
När det hade gått 4v så hade det tagit 5cm på magen , men inget på vikten! Och eftersom jag är (dumt nog) fokuserad på vikt, så gillade jag inte resultatet. Så jag ballade ur, svor och körde ett tag med Viktväktarna..äta allt, i rätt mängd och lättare produkter osv..Men tillskillnad från känslan med att köra Lchf då min mage HELT PLÖTSLIGT funkade som en klocka! Bajset blev fint hahhahaa (men helt ärligt säger det en hel del)
Inga gaser (!pruttarochfisar!)och inga tabbar då man äter en massa skit för att täcka upp sug eller så..
Jag längtade tillbaka till Lchf och jag tänkte till, eller det behövdes ju bara tänka med förnuftet..

Denna gång väljer jag att fokusera på Proteinet. (Kött, fisk, fågel, ägg) och en grov sallad till (där du får i dig vissa kolhydrater, vitaminer och antioxidanter som även finns i frukt som är uteslutet)
Jag gör inga feta såser som standard, MEN OM jag gör det,- gör jag det på riktigt fett (40%)grädde. Inget kemiskt eller konstlat. Jag äter så rent jag bara kan. Jag menar att man ska kunna se vad man har på tallriken. Urskilja allt och inte koka eller steka sönder all näring i maten.
Innan var jag så upphetsad av att man fick äta fett UTAN att bli tjock! så då gick jag bananas. Men nu som sagt, vill jag leva renare. Lättare och fräschare. Känns SÅ bra! Tänk vad vi kör med våran kropp genom träning, stress och dålig sömn ofta. Kan vi inte då försöka hitta det bästa sättet och liksom hjälpa till. GE NÅGOT TILLBAKA. Bli sann.
Egentligen svarade jag ju inte på din fråga..Men jag har ju inte direkt någon bok.


Jag ska skrapa ihop det JAG har att ta av..som jag tycker är vettigt.. men huvudsaken är att du hittar DITT sätt att köra Lchf! Så DU mår bra, funkar och har kraft till det DU gör!
Du är en härlig, stark och målmedveten människa! Du fixar allt du tar dig för!
ah men det skulle va intressant att prova, pluggar nu och det blir så himla mycket godis och snabbmat för att man ska hinna med allt, vilket i sin tur har lätt till att jag nu inte kan gå en timme utan socker, och det är hemskt
utan socker blir jag sur och grinig och med så blir jag så pass glad att man skulle kunna gå på något annat;) och jag följer ju din blogg och har för mig att du har skrivit att det hjälper mot sockerberoende osv
sen när mina favoritjeans börjar sitta lite väl tajt, och jag inte ens har RÅD att köpa nya, ah då får mabn lite smått panik haha
09:24
DET gör mästerverk med sockerberoendet! Det är en så skön känsla att flytta fokus från den skiten till att pyssla med viktigare saker i livet. (PRECIS SOM ALKOHOLMISSBRUKARE KAN SÄGA(!)
Inte ständigt denna på jakt efter vart man kan hitta/köpa och unna sig nästa sockerkick! De säger att det tar 2v ungefär innan man är HELT av med beroendet. Det tar ca1-2dygn innan man är inne i "Ketos" . Ett ord för den balansen du sätter din kropp i då du växlar över till Lchf och håller dig inom ramarna. Sök på Ketos så kan du läsa.

Jag ska ju säga att jag skulle klara mig utan socker själv, men det är ju de yttre faktorerna som är tuffast att stå emot. När du ska fika med vännerna, lördagsgodis (jag har kakor och gott till barnen om helgerna till fika t ex)
Men när man mår SÅHÄR bra, så VET man vid detta laget att tabbar jag mig,- är sockersuget tillbaka, och processen för att ta bort det igen är inte värt den lilla stunden jag får äta det söta...

Detta är en helt ny värld. Men det stora är egentligen: Ät rent. Kött & grönt som växer över jorden. Bra fetter och allt i lagom mängd. Vatten är gott ;)
men det går att träna som vanligt samtidigt?:)
du får bättre resultat! TÄNK BJÖRN FERRY? Han tog guld och är extreme LCHFARE
Detta är ju lite "stenålderskost" och allt kemiskt och allt konstlat SKA bort. Nu kan kroppen ånga på i den fart jag vet att både du och jag önskar. Världens investering fysiskt skulle jag vilja påstå!
Ta hand om dig vännen! Fråga om det är något! Då ska jag hjälpa dig ta reda på det och lära mig något nytt samtidigt! KRAM
.
.
.










.










.



Kommentarer
Postat av: Jenny

www.kostdoktorn.se finns allt om LCHF och lite till ;)

2012-04-23 @ 18:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0