JAG HAR FLERA KONTON

Powerboost har flippat ur.
Så jag fortsätter här där det verkar som om allt fungerar som det ska.
_____________________________________
THIS IS A NOTHER CONFESSION TO MAKE
___________________________________________________________
PÅ ONSDAG SLUTAR JAG MED ANTIBIOTIKAN
OM,- Jag säger bara O M ni b a r a visste hur helt otroligt jävla skönt det känns.
Hur befriande och hoppfullt det för en gångs skull känns.
Hur jag nu kan PÅ RIKTiGT ladda om batterierna.
Jag har en lång bit fram till en duglig nivå.
Jag är oerhört självkritisk och jag kan väll uppriktigt känna att jag aldrig varit så vältränad som jag var i september 2011.
Jag hade då under ett halvår gett allt på träning, kost och hälsa.
Jag blir lätt fanatisk. Lätt beroende.
Gener.
Jag hade ett super-aktivt liv.
Ni som följt mina statusar har inte kunnat undgå min resa. Jag tänker inte tjata om den.
Men jag var tillbaka. eller, jag hade kommit längre än jag nånsin kommit förut.
Jag kände att jag kunde bli något. Jag började tro på mig själv! Jag kunde LYCKAS.
STORT
Jag åt Powerwalks till frukost. Löpning 3-4mil i veckan till middag, boxersice som snacks och Friskis & Svettispass med favoriten CORE som mellanmål.
Jag backade inte för något.
Jag sprang med barnen i löpvagn och jag hängde med ett Intersport-lag till Tjejmilen i Sthlm.
Jag hade problem med att komma under 70kg, men det var så lite kvar av kroppsfettet på kroppen och jag kunde bara störa mig på överskottshuden på magen.
Folk undrade HUR ORKAR DU?
Jag kände att jag bara fick MER tid och LUST ju mer aktiv jag var.
Det finns så klart en gräns, men alla vet vi att bra kost och rörelse föder ännu mer rörelse = välmående och större motståndskraft ger LUST TILL LIVET och egenvärdet en rejäl BONUS.
.
Nåväl, en bild tar vi så man orkar läsa vidare..
Imponerande.
Inspiration.
.
-
Den grymma vinnaren av Biggest Looser 200..


ALLA KAN
OM DU BESTÄMT DIG OCH VILL


.
Så var var vi..-
OKROSSBAR var jag ju
Under hela resan från att ha vägt 97.3 (absolut inte som mest, vågade a l d r i g väga mig under några månader, knappt titta i spegeln)
.
Jag hade längst vägen gjort upp PEPP
Delmål, Lappar på kylskåpet, på speglarna och rensade ur alla kläder som gav mig ångest.
NU SKULLE JAG MÅ BRA
Jag fixade biffen liksom
Klarade mina mål

Här hade jag klarat en tuff runda på 8km, ett mål, på en bättre tid än jag anat.
LYCKA
________________________________________________________
Jag började klä upp mig IGEN
Gillade vad jag såg i spegeln.
Allt såg såklart ut som jag förtjänat, men ändå, jag var fast och hade fått en fantastisk rumpa ;)
Nu var det bara det med brösten.
Ljuvliga bröst vad jag älskar er.
Jag har väll alltid tyckt att just bröst är den vackraste delen på människokroppen.
Runda, fasta, små, yppiga, stora, mjuka och vackra bröst.
När jag såg mig själv i spegeln.
Naken
Såg jag tre personer fysiskt:
* Tvåbarnsmamman

*24åringen

*65årig tant
Jag kunde inte förlika mig med det.
Att dessa två skinnpåsar satt på denna kropp, denna kropp som jag svettats med för att nå en fysisk toppnivå och en egen stolthet över mitt tempel, MIN borg som jag ska bära på livet ut.
Vårda, älska och bära upp med stolthet.
Jag bokade en tid för en konsultation.
En konsultation med önskan om ett bröstlyft och även inlägg.
Det var en lång bit till operationen från att det verkligen skulle ske. Men det var så pass lagom att jag kunde fortsätta träna, smida och svarva.
Jag såg så fram emot det och jag tycktte att den 12dec 2011 var ett perfekt datum.
Det klaffade med julledighet och jag skulle kunna komma tillbaka till jobbet och det skulle kunna gå att fortsätta träningen efter mer eller mindre en månad. Back on track.
Med en fantastisk kropp.
.
Ett återbesök efter 2v för stygnborttagning
Ett till efter ca 3månader
och sista ett halvår efter operationen.
Massage, tejp och stöd-bh
.
SOMMAREN SKULLE BLI GRYM
ingen mamma i vassen
En hoppande och lekande mamma i sanden med barnen.
JAg skulle fan göra det så klyschigt som du bara kan tänka dig.
-----><-----
Men allt gick KÄPPRENTÅTHELVETE
Jag fick FRUKTANSVÄRDA komplikationer.
Ni har läst om att jag varit sjuk. Fram och tillbaka. Detta är resan:
För det första så började jag läcka.
Första gången var andra dagen tillbaka på jobbet.
PANG
Jag har fått åka akut mellan
Vetlanda - Jönköping
Jönköping - Falköping
Vetlanda Falköpig
HELA vintern.
De har sytt o sytt och sytt där det inte har velat läka.
Därifrån det läckte.
Det pratades om att det bara behövdes tid.
"Ibland, i sällsynta fall är det såhär"

Jag fick åka akut och bli bums nedsövd för att det såg så illa ut och hade öppnat upp sig under högerbröstet
(jag vill tillägga att det är mitt högerbröst som krånglat. Vänsterbröstet är att dö fö så snyggt)
De har fått klippa och skära bort kött och fett i bröstet, de har fått ta ur inlägget och göra fickan större uppåt, lägga in annat än silikon och prova andra ytor. De har ruffat och bökat med min kropp i två månader tid, dubbla antibiotikum efter varje ingrepp och en ständig infektion som lurat runt allt detta.
Feber, frossa och orkeslöshet.
Jag har gått upp i vikt och jag har tappat all muskelmassa som jag tidigare patat om så kärt.
DET får mig inte att må bättre heller.
Jag har fått restrikioner om att absolut inte lyfta.
Vilken har gjort det oerhört svårt för mig att kunna ta hand om mina barn som man bör.
Att lyfta på en 1åring på 10kg till skötbord, vid tröst och till matstol bl a har varit omöjligt.
Jag har inte bara varit sjuk för bröstet.
Jag har skrikgråtit i duschen av utmattning och saknad efter mina barn då jag varit som mest sjuk och de har bara kunnat vara med sin pappa i mariannelund.
Jag kommer aldrig kunna ta igen den tiden.
Anledningen till att jag berättar detta är att jag VET att detta kommer ut.
Jag förstår det.
Men jag vill tidigt FÅ CHANSEN att berätta SJÄLV!
Förra Söndagen den 12/2 var natten den tuffaste under hela denna resa.
Jag hade hjärtslag som ett spädbarn, frossa och feber.
Jag fick åka till sjukhuset. Igen.
Nu var jag orkeslös.
Jag fick inte under några som helst omständigheter köra bil,
Läkaren klassade mig som rattfull.
Jag fick Antibiotika. IGEN.
Värdena var kassa.
På Onsdagen körde vi med ilfart upp till Falköping.
Anna J körde mig.
Jag var URDÅLIG och mitt högerbröst läckte som ett såll.
7e gången jag var inne.
Behövde inte ens presentera mig i luckan.
Jag har träffat alla chefsläkare, alla läkare, sköterskor och städerskor vid detta tillfälle.
Jag orkade inte sitta ner och ta beskedet


Jag var så pass dålig att jag riskerade blodinfektion och mitt bröst hade i principbörjat ruttna innifrån. Kroppen ville inte acceptera högerinplantatet,
Inte ens liite.

PANG,-
snabba samtal till Anton, Pappan till mina barn och närmre vänner,-
Så låg jag på operationsbordet. Förkrossad utan narkos.
Så dålig att jag t om kände mindre lust att vakna upp.


Jag vaknade upp.
.
Men,- utan mina vänner, pappan till barnen och hjältar omkring mig så skulle jag inte känna denna känslan som jag ÄNDÅ känner nu inom mig.
Jag HAR två fungerande ben. Jag har två armar.
JAg har bara förlorat ett bröst.
Jag har ETT snyggt, det finns dom som har två fula.
Om ett halvår får jag operera in ett nytt igen.
Nu får jag leva med protes.
Jag är tjejen med EN tutte nu i ett halvår.
haha
.
Men jag ska sträcka på mig, jag har valt det.
Nu ska jag bygga upp min fysik, tappa all vikt som smygit sig på. Bli stark och börja leva. Ta igen allt jag förlorat med mina barn.
Leva ut med min nya kärlek och ta vara på alla mina fina vänner som varit mina hjältar genom allt.
TACK

.
JAG FIXAR TA ME FAN ALLT!
...comingback-story continuues..

Kommentarer
Postat av: Sofie Sabo

Shit alltså, du ÄR verkligen grym!!! Du fixar och kommer fixa allt.. för med den kämparglöden du besitter så kommer det gå som en dans. Satt till en början när jag läste och tyckte så synd om dig men det gör jag inte nu när jag kom till slutet av din berättelse, jag BEUNDRAR dig!! Din styrka är så fin och smittar verkligen av sig!! Jag önskar dig all lycka och hoppas verkligen att du kommer må bättre nu efter din sista operation. Stor Kram!! Sofie S

2012-02-19 @ 17:41:27
Postat av: Veronica Ahlsèn

Vännen vilken resa du gjort och fortfarande gör!!! Du är så stark och modig!!! Att läsa det du så öppet skriver om ditt liv ger så mycket!!!

Önskar att jag var hälften så stark och modig som du!!!!

Önskar dig ett så snabbt tillfrisknande som möjlgt!!!

Många stora kramar Veronica

2012-02-19 @ 18:03:43
Postat av: Therese

Pillan! Jisses...... Vad säger man? Go on! You can ta mej f*n Do it all!! <3



Styrkekram Tess

2012-02-19 @ 18:28:43
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Efter lite tårar.. Japp, du fixar ta mej tusan allt! Kramar om!

2012-02-19 @ 19:22:02
Postat av: Marie N

Det är tungt och jävligt när man har otur efter en operation. Det är surt,orättvist och allt mellan himmel och jord.

Men du har så rätt, res dig var stark och EN sommar så står du där lycklig i vassen.



-OPad den 5 juni 2011. 8 kurer penicillin,hemska läkarmöten, -7kilo i vikt,utmärgad, ingen muskelmassa kvar MEN nu är mållinjen så nära att jag kan lukta på den!



Vi kommer dit, i mål en dag. <3



2012-02-19 @ 20:37:37
Postat av: emma

Gud pilla.. vilken resa... Efter att ja har smällt alt ja läst så vill ja gärna kommentera, men,vad skriver man? Jag vet inte.. men skickar massa massa styrkekramar till.. stor kram..

2012-02-20 @ 10:39:51
Postat av: Hanne

Vilken historia! Vad mkt du har fått gå igenom, helt sanslöst.

Vet inte heller riktigt vad man ska skriva :O

Men gillar din 'har EN snygg tutte'.

Ja e en av dem som har två fula :P mohaha.

Hoppas att du kommer må bättre nu & att allt går som de ska!

Nästa sommar, då e du där :) !

Måste också bara tillägga att ja e väldans imponerad av din viktnedgång!! Hur gör du?! Är du hälsosam va de gäller allt, mat & träning?

Väldigt skönt när de ger resultat iaf!

Huua, va ja skriver!

Lycka till med allt, måtte du få TVÅ snygga tuttar sen :) !!

2012-02-24 @ 00:03:53
URL: http://villatretton.blogg.se/
Postat av: Tess

Åh fy fasen, vilken jäkla otur du haft tjejen! Opade mig förra våren, så jag förstår och stödjer helt ditt val! Men fy, du har ju verkligen råkat ut för värsta mardrömmen ju, och jag måste säga att du verkar sjukt stark ändå genom allt detta, istället för att gräva ner sig så kämpar du gärnet! You go girl och självklart kommer du om bara några små futtiga månader ha två supersnygga boobs!!! Det är DU VÄRD!!!

2012-03-03 @ 09:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0