TRÖTTMATTSON

Två av oss vilar hårt. Den tredje är nära och jag lovar att om jag fick en sann chans däckar jag. Lika hårt som A-lagarna gjorde på bänkarna, där biblioteket, gallerian, Cecil och väskaffären är. Det var bänkar där förr. Och ett schackspel målat på marken. Stora träpjäser att spela med om jag minns rätt? . Det var en tid då Alagarna däckade stenhårt. Så tragiskt och jobbigt att se. De skyfflades bort likt snö framför dörren om vintern.
Polisen var ofta där..
Där gamla stationen var fanns ett "soppkök" minns jag nått om. Ha vi kvar det någon annanstans?
Brevid dem fanns en staty på en kvinna med stor gravidmage. Hon hade en klänning som var öppen längs med magen och fram tittade bebisar. Där brevid de förlorade alkolisterna stod mamman med bebisarna. Så dubbelt.
Pang så försvann dom. Bort med bänkarna. Bort med trädet? Bort med allt. Idag står en stor betongkudde med glad mosaik på i mitten av det torget.
Allt är borta men inte glömt.


Svara mig du..Vart är dom nu? Jag bara undrar, vart är dom nu?






.
(Google bild. Alla som är med på bild där har gett samtycke.)


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Tror faktiskt inte att det där soppköket finns kvar någon annanstans... :( Tyvärr. Tänk om jag hade medlen att skapa ett eget soppkök....då hade det funnits ett snart igen. Faktiskt. Men ensam skulle bli tufft. Kanske....? Jag kommer ihåg allt det du beskriver...precis allt. :/

Kraam till dig...ja till de bortglömda också.

2012-06-17 @ 16:03:08
URL: http://beatricer.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0