DET ÄR SANT

Jag ska börja mitt nya jobb på Onsdag!
Inte vilket jobb som helst!
NU OM NåGOT får jag springa utav bara helsike i mitt ekorrhjul.
Om ni bara visste så glad jag är för chansen!
Man stöter på patrull direkt när man säger vart man ska börja jobba.
"Folk" säger liksom till att det är knappt lönt för mig att börja,- för "det går ändå så dåligt för dom"
Tyst med er.
Nu ska jag ge allt jag har! Visa vad jag går för när jag vill ha något som mest!
Längtar efter fast inkomst och slippa ringa GS för att tjata om den förbannade A-kassan.
..
Sen vill ja bara säga att jag är så I N N E R L I G T glad i hela kroppen att jag tackade, packade min skit och drog från den mest taktlösa, oproffessionella, kalla och missanpassade chef jag någonsin haft.



.
DU SKA INTE JOBBA MED MÄNNISKOR
OCH SKA DU DET
SÅ MÅSTE DU GÅ EN CHARMKURS INNAN DU ENS BEMÖTER EN KUND
.
OCH ÄR DET SÅ MAN BEHANDLAR EN ANSTÄLLD?
SOM FÖRKLARAR PÅ BÄSTA, MEST EFTERTÄNKSAMMA SÄTT ATT DEN INTE KAN VARA KVAR för att
en timlön på dryga 105kr/tim och lovad 6/tim i veckan
INTE HÅLLER..
..då man har en familj att försörja och räkningar att betala.
"Men stämplar inte du?"  frågade hon då
- Jo, men det är väll inte det optimala?
Att ETT NYTT JOBBERBJUDANDE ÄR SVÅRT ATT TACKA NEJ TILL då ..
det jobbet erbjuder fullt ut + mer där till..
,-BORDE en chef förstå. Eller två människor emellan liksom.
Jag hade ändå bara jobbat k n a p p t 10tim på ca 2 veckor.
Jag erbjöd mig att hjälpa till och fylla upp den lilla tid som de satt upp mig ,- tills de tog in någon annan. Då fick jag höra:
"Har man lämnat så har man lämnat"
"Vi kan inte lägga mer tid på dig nu"
"Du kostar bara ..."
"Vi har ju sattsat på dig" Vi har trott på dig och nu kommer detta,.."

eller favoriten:
"Du har satt oss i skiten"
"Den och den ska vara ledig nästa gång du skulle jobbat.., jaha,.. hur ska jag göra nu då?,.. nehe.. då kan ju inte dom vara lediga.. ojoj..."
JAG ERBJÖD MIG ATT JOBBA ALL DEN TIDEN, med den lönen och trots ett nytt jobb!?
OCH SEN HAR HON MAGE ATT KASTA MER DÅLIGT SAMVETE ÖVER MIG MED ATT STÅ OCH MALA SIN SKIT!
När jag skulle gå sträckte jag fram handen och jag fick en dö fisk att tacka.

.

Och jag ska komma och lämna min arbetsskjorta..
Och då vill jag säga att ni hade en god möjlighet att rädda upp ert dåliga rykte med kundbemötande hos vissa anställda.
Direkt när jag klev in var jag beredd på att lyfta företagets rykte i stan.
Men nu, när jag blev behandlad såhär för att jag istället valde ett jobb som gav mig en tryggad inkomst, en chans att planera livet utöver en längre tid och möjlighet till fast tjänst. Ett erbjudande som gjorde att vi slipper laborera med barnvakter utan kan jobba och barnomsorgstiderna håller utan att limma o lappa ihop något akut för varje vecka..
Att du som chef INTE kan SE att det är självklart för mig som medmänniska att VÄLJA DET livet istället
är SKRÄMMANDE.
Och det gör mig övertygad om att jag tog rätt beslut för bara den skull.
JAG FÖRSTÅR OM DU ÄR BESVIKEN PÅ ATT JAG GICK
men du som har varit med i branchen borde veta att rykten sprids som ringar på vatten efter en nöjd kund.
Det gäller mer än något efter en anställd också!
.

Kommentarer
Postat av: petra

Låter som att du har tagit Helt rätt beslut!

Vad de finns många korkade människor där ute.

Styrkekram & grattis till nya jobbet.

2012-05-21 @ 13:26:19
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0