DET HAR ALDRIG VARIT SÅ SVÅRT ATT LÄMNA NÅGONSIN

Förlåt att livet inte blev som jag tänkt för er.
Att inte få ha er nära så mycket som livet har tänkt sig för ett barn och sin förälder.
Att inte få ha er nära är ett sår som alltid blöder, alltid svider och aldrig kommer läka.

Det är så smärtsamt och det finns inga ord för det dåliga samvetet, den stora saknaden och den eviga längtan efter mina två pusselbitar.
De viktigaste för att det ska gå att lägga livspusslet.

Jag försöker alltid tänka att det finns de som har det värre. Eller iaf tänka på barn i andra läger som svälter, barn som inte har någon eller aldrig blir sedda av någon. De som förlorar en förälder. De som blir misshandlade, har föräldrar i missbruk. .

Jag försöker tänka på det och känner då en stund att jag är lycklig att barnen iaf får kärlek. God och näringsrik mat. Blir sedda. Aldrig slagna. Kläder till alla väder och skor som är hela. De har omsorg och fina människor nära. Kompisar att leka med. De blir stimulerade och är ofta iväg på äventyr. Vi tar vårt ansvar och försöker lösa allt till deras fördel.
Men det är så svårt när det är en så stor och viktig sak som båda sina föräldras närhet lika mycket och lika ofta.
En dag blir det riktigt bra.
Men denna tiden kommer aldrig tillbaka och det kommer alltid svida.


Mina båda älskade flickor.
Förlåt mig. Men en dag, om väldigt lång tid, kommer ni förstå.
Och det är så tufft men jag kommer alltid ge er samma råd som jag går efter,-
"följ ert hjärtas väg, även om det är den svåra"


Kommentarer
Postat av: Beatrice

:( jag blir alldeles tårögd....jag förstår precis din smärta och dina tankar. Det gör så fruktansvärt jävla ont...och precis som du skriver, så är det en tröst att veta att de har det trots allt bra,de får kärlek, kläder, mat och allt det där....men dock bara för ett tag, för smärtan är så stark och tomrummet så stort och..... T O M T!!!

Men det kommer att bli bättre....det gör ju verkligen det. Så var stark i den tron och övertygelsen...för det är sant.

Styrke kramar i massor och så många du orkar med. :*

2012-05-27 @ 19:08:10
URL: http://beatricer.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0