ETT ALLVARLIGT SNACK


för 3 timmar sedan
Rodster Ortega Jr.
  • Hej pillan!!! Gick det bra igår?


  • för 3 timmar sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • pÅ JOBBET ?

  • Rodster Ortega Jr.
    för 3 timmar sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Träning 

       

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för 3 timmar sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Det gick bra.. vad heter den man kör längst ner i högerhörnet? inte benpress..knäböj? (alltså de med kuddar på axlarna)

  • Rodster Ortega Jr.
    för 3 timmar sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Hack lift?:-)

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för 3 timmar sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • lite värk efter att ha ökat 5kg i vikt på den bara.. men jag saknade känslan av att ha lite värk i rumpa efter jag kört den tidigare;)

    • Hack lift!! ok!

    • Tycker du att jag ska köra mer rep isf eller ska jag lägga på mer vikt?

  • Rodster Ortega Jr.
    för 3 timmar sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Ja det skönt:-)

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för 3 timmar sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Jag har så mycket frågor känner jag.. men jag tar någon eller två åt gången när jag ser dig  haha

  • Rodster Ortega Jr.
    för 3 timmar sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Beror på vad du är ute efter, styrka muskler massa, explosivitet, slanka muskler?!

    • Ja det bara fråga;-)

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för 3 timmar sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Just nu är den största fokus på att gå ner minst 10kg i vikt.. Och undertiden bygga upp en bra grund i muskelmassa, och då naturligt styrka! men självklart vill man ha mer tydliga muskler, fastare. Men det känns som om jag har väldigt lätt att bygga muskler och jag tappar inte heller muskelmassa så fort.. Men jag tror jag skulle behöva ett schema, en planering. Just nu kör jag mest på att bli vältränad (alla muskelgrupper)...faaaaast en fin röv är ju MESST intressant  haha!! for real!

  • Rodster Ortega Jr.
    för 3 timmar sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Hur mkt hinner du träna i en vecka? Hur lång tid? Testat fria vikter? Super set? Osv?

  • Rodster Ortega Jr.
    för 3 timmar sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Balansen mellan träning & vila spelar viktigt sak, så det gäller att splitta ett schema som är anpassad för personen, beroende på hur mkt du hinner träna en viss muskel grupp och vad du kör dagen efter osv. 
      Tex. Dag 1:Bröst,triceps 2:fram/insidan ben, vader, 3: rygg,biceps. Förstår du? Över/under kropp. Sen finns det hur Mkt som helst. Men glöm inte lyfta skit bränner inte fett, det syre som bränner fett, men det vet Du säkert redan;-)

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för 2 timmar sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Jo men precis! Jag försöker köra ben ena dan och överkropp nästa osv.. Min sömn är ju väldigt rubbad och det är något jag verkligen jobbar med att det ska bli bättre!
      Jag har ju en hyfsat strikt kosthållning och kör mycket snabba promenader och löpning tillsammans med det.. och det är ju på så sätt jag förbränner. Puls, intervall och Powerwalks som ett minimum. Men tack rodster. Du får GÄRNA rätta mig om/när jag har fel! Vill bli kung som du  (eventuelt drottning) 

  • Rodster Ortega Jr.
    för 2 timmar sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Kung? Lite väl va?;-)Haha...XD
      Då sopar du kolhydrater då Med andra ord? vad har du för ersättning som andra energi källa? Så att kroppen inte äter muskler?

  • Rodster Ortega Jr.
    för 2 timmar sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Hur många set/reps/vila kör du? Antal övningar?:-)

       

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för ungefär en timme sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Vi hjälps åt jag och mannen. Han tränar ju minst 3ggr fotboll i v och sen gym. Men jag tänker köra 4ggr gym i veckan. Har fattat det som att 3ggr "underhåller" och 4ggr "bygger"? 
      I vilket fall som helst så TAR jag mig tid till att träna. No excuses. Men vill få kunskap att t ex kunna lägga upp en månads schema och rätt kosthållning till det och se vad det gör för mig. Hur jag mår ..och vart min nivå ligger.. 
      Jag utesluter kolhydrater som mjöl,pasta, spannmål(havre osv), inget socker eller sötningsmedel. Jag äter dock blomkål, broccoli, spenat och kål som innehåller kolhydrter men mycket få kalorier. OM jag unnar mig något är det minst 70% choklad och nötter. Jag äter ingen frukt. Jag försöker äta så "rent" jag kan. PROTEINER. Fågel, fisk och nötkött. Varje mål består av protein. Och VATTEN. Minst 2l dag. 
      Tycker du att jag borde ändra/tillsätta något? 

      Lite beroende på känslan, men jag kör 3x8 och sen ev lägger på lite mer vikt eller går djupare och håller kvar(statiskt) 4ggr det sista. Känns för lite. Kan jag återkomma till samma muskelgrupp igen efter jag kört annat? Typ det jag kör x 2 på ett gym-pass? 
      Kör jag underkropp tar jag med vader,fram,-baksida lår, rumpa, ryggslut och mage. . Sen gör jag lika med överkroppen. Försöker nå alla m.grupper där också.
      Jag märker dock att jag inte kan låta bli att köra nån typ benpress varje gång. Annars känns det inte bra;) psykologiskt mest..

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för ungefär en timme sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Är det okey om jag lägger upp denna konversation i min blogg? Ska jag ta bort ditt namn och bild? Eller är det ok? Kan jag ta en bild du har när du tränar(tex en av dina bilder på FB?och lägga till med texten!?

  • Rodster Ortega Jr.
    för ungefär en timme sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Ja då:-)

       

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för ungefär en timme sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Så bra! Har många läsare som är intresserade, tränar mycket och frågar endel.. så då får de veta genom detta! :))

  • Rodster Ortega Jr.
    för ungefär en timme sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Ska man skippa kolhydrater som är en viktigt energi källa för kroppen så borde man öka nyttig fett som en ersättare, annars använder kroppen muskler som energi källa. 
      Protein är ett självklart, det är byggstenar för muskler, intag av protein är 2gr per kilo = 50kg*2=100-120gr protein dagligen.

  • Rodster Ortega Jr.
    för ungefär en timme sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Oj vad fel allt blev:-S skrev ju en A4 nästan, vad fan

       

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för ungefär en timme sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Jag har rätta fetter som intag. Riktigt smör. Rapsolja, grädde om jag måste och det..räcker.. 
      Ok. Alltså= 2gr per kg /dagligen. DET måste jag se över!
      Men du menar alltså att ÄVEN när jag har en övervikt så måste jag följa det?

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för ungefär en timme sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Nötter är ju bra fett också..

       

  • Rodster Ortega Jr.
    för ungefär en timme sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Fortsätter väl då....
      Vitaminer/mineraler osv sånt kroppen inte kan bilda....

      Du kör lite pyramid principen...
      Tränar man stryka kör man ex.typ jag 3-6 reps * 4-6set t.o.m. med mer 3min vila. Massa 6-12reps * 4-6 set med 30-40sek vila, Definition/hårdhet kör jag 12-25 reps * 4 set med 15-20sek

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för ungefär en timme sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Det där måste jag skriva ner i mitt träningsblock! Ok! Ska googla "pyramidprincipen"!!

  • Rodster Ortega Jr.
    för 56 minuter sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Ja på sätt och viss.. Sen beror på hur ren protein är. Finns ju massor. Snabba, sakta, Hur rena proteinet är

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för 55 minuter sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Därav nötkött istället för gris som är fetare och kyckling som för den delen är magert. Makrill och fetare fisk som lax är jag dålig på.. Skärpning!;)

  • Rodster Ortega Jr.
    för 55 minuter sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Det är inte så svårt med pyramid.
      Säg du kör 4 set i en övning börja med 12 reps. Sen sänker du antalet till 10,8,6 osv men då ökar du belastningen.

      Statisk träning är jätte bra för leder då man inte kan träna den på ett dynamisk sätt;-)

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för 54 minuter sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Ska du träna idag?

       

  • Rodster Ortega Jr.
    för 54 minuter sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Japp:-) det ser du redan hur röd köttet är desto mindre fett. man ser VERKLIGEN skillnad;-)

    • Japp dubbla pass 

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för 52 minuter sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Absolut!

      Vilken tid tränar du? Har du 10mun snack över med mig? Jag kan träna på gymmet mellan 14-15.30 typ.. PW innan två/uppvärmning..

  • Rodster Ortega Jr.
    för 52 minuter sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Omega 3 fetter är bra som tillskott och dör den andra så hjälper den huden att vara mer elastisk när man har då lätt för att bygga muskler annars får man de sär bristningar:-S

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för 51 minuter sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Du ska se min mage efter graviditeterna och när jag vägde 100kg! Satan!! Men absolut nått jag ska skärpa mig med!

  • Rodster Ortega Jr.
    för 50 minuter sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Jobbar nu med slutar vid 14:00 byta om så jag är väl på Friskis vid 14:30 kan jag Tro

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för 50 minuter sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Gött! Ses då!!

       

  • Rodster Ortega Jr.
    för 50 minuter sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Jag har läst lite din blogg;-) du är flitig och engagerad, jag är imponerad:-)

  • Pernilla Padrón Engdahl
    för 49 minuter sedan
    Pernilla Padrón Engdahl
    • Fan va KUL att höra!!! SWEET 
      DU borde också skaffa en träning/inspirations blogg! Lätt!

  • Rodster Ortega Jr.
    för 48 minuter sedan
    Rodster Ortega Jr.
    • Haha:-)

RODSTER IN ACTION
p.S
Han är sjukt mycket bitigare än va bilden visar;)
(Tror han är singel alla ladies;)







.

Kommentarer
Postat av: Izabell

Roddan är KING!!!!! :P

2012-05-10 @ 19:03:21
Postat av: Petra

Vilket inressant inlägg. SÖG till mig av ALLT !! Tack!!

2012-05-10 @ 21:50:04
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0